maandag 9 augustus 2010

Zo maar even me uitlaten over alles ..

Morgen dus dinsdag ,hoop ik op een goeie dag voor mezelf en dat ik dan eindelijk de beroemde jurk kan maken ,die de meeste van jullie ook al gemaakt hebben ..
Maar door de medicijnen ,heb ik ook last van korte termijn geheugen en wou beginnen jl zaterdag /zondag ...maar de stof was weg ...en ik heb alles over hoop gehaald op naaikamer maar geen stof voor de jurk en ik had twee lapen ...dus kasten leeghalen /dozen leeghalen ...dus alles ligt nog op de tekentafel.Maar wonder boven wonder ...stof is er weer en lag gewoon op de paspop ..maar lag stof overheen en ik heb dus niet goed gekeken ..En als jullie mn kamer zien :-( is diep treurig ....dus morgen eerst alles weer opruimen ,zoals het hoort en kasten weer netjes maken ...dan patroon uitknippen en op de stof leggen en dan YES DANN GHET ES LOSS .
We zijn jl vrijdag wel naar Emmen geweest moest band hebben .........maar de twee kramen waren er niet ..dus geen rekbarebaisband ...wel bij stoffen Henkie nog gauw wat lappen gekocht ,en vind het ook zulke aardige mensen en ze praten je niets aan ...en altijd even behulpzaam en vragen aan mij hoe het is met de gezondheid ...en ze zijn erg goedkoop .Had namelijk in verleden stof gekocht bij Samitex voor de jongste kleinkinderen en dat was toen 5,00 euro de meter  dus dat met bloemetjes en waar je veel met combineren ...maar zag tot mn verbazing dat het zelfde stof en ook nog meer kleuren ..3,00 euro pm was .
Dus ja dan baal je wel ...want de euro,s zijn duur en breek es vijftig euro aan ...is zo weg ...geef mij de ouderwetse gulden maar terug ..maar ja zo zullen er wel meer denken .
Vind trouwens alles veel duurder ,had bloemen bij Aldy en C1000 gekocht ,voor buiten en zag op de markt de zelfde voor een euro duurder per plant ,dus je moet echt wel kijken waar je het koopt ..
En vooral hier in Oost Groningen ,gaat het slecht met veel bedrijven en vooral die gene met personeel ...en we hebben ook veel kennisen die hun kinderen werk vinden in westen van het land ...en dit terwijl voor jaren terug hier veel fabrieken in volle vaart draaiden,en werk genoeg was voor iedereen ..
Ja de jaren van dat je alles kon permiteren ,tenminste dat je veel ruimer leefde en dat alles nog volop draaide hier zo ...is over .Ben gewoon eerlijk ,dat het bij ons ook heel sterk is achteruit is gegaan ,maar de kosten blijven zelfde of meer .bv Buma/Sena rechten dat is voor als je een radio aan hebt in je bedrijf ....dus is voor de artiesten ,is wel effe bijna 1000 euro per jaar .Maar je kunt geen dartwedstrijden houden ect ..als er geen muziek is of cd ...want hier zijn al heeel veel winkels waar geen muziek meer aan is ..
Ja Nederland is een duur land en ook qwa heffingen ..overal moet je voor betalen ..zelf voor een copieermachine (dus de onze is weg)En de ziektefonds ,nu hoorde ik van mn man dat ze er p.p 50 euro bij op doen en we betalen allemaal al zoveel ,en dan nog voor sommige medicijnen bij betalen ..
Weet niet waar dat heen moet hier zo ..mn man wil steeds weg uit Nederland en naar Turkije en daar wonen en dan zomers hier komen en dan omstreeks Oktober weer naar Turkije ....maar ik wil niet .
Teneerste zit ik met mn gezonheid (heeft hij wel begript voor ) en dan nog de kinderen /kleinderen ...land is prachtig en is ook veel veel goedkoper dan hier en je kunt er alles krijgen wat hier ook te koop is qwa groenten enz ,maar durf het (nog) niet aan.
Dus we zien wel hoe het loopt ..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten