donderdag 26 april 2012

Kreeg net bericht van ziekenhuis van de neuroloog die mij persoonlijke belde ..
Was vorige wk woensdag door mri scan geweest voor mn rugklachten en mn vermoeden werden bevestigd ..de dokter antwoorde dat er weer een hernia zat ..
En weer op zelfde plaats als voor jaren terug (1995/1996) en in tijd ben ik geopereerd aan mn rug en ging eerst voorspoedig ...maar kreeg de tweede hernia paar maand later weer op zelfde plek..
Kreeg toen als antwoord dat de zenuw bekneld zat tussen litteken weefsel en dat ze me niet durfden te opereren ...dus moest er mee leren leven , en na veel pijn /fysio /medicatie ..werd het na verloop van maanden minder ..Maar pijn is nooit weg geweest , en tot vorig jaar Nov 2011 de pijn weer extra kam opzetten en ik op advies van huisarts weer in de molen ging bij ziekenhuis Martinie In Groningen ..kwam terecht bij neuroloog dr Bouman en ben er twee keer geweest en kreeg de indruk dat mn klachten niet serieus werden genomen ...Nee ,hoorde steeds van overgewicht en meer bewegen ...euh ja hoor weet zelf dat ik veel te zwaar ben enz en dat ik niet voldoende beweeg ...maar hoe kun je meer bewegen als je zoveel pijn hebt in je lichaam ..De hele dagen slik ik zware medicatie voor mn rug en mn andere delen in lichaam ..en verleg steeds weer mn grenzen en wil zo graag alles zelf doen in huis en hobby,s ..
Maar vaak lukt dat niet , mn handen / vingers vergroeien door de reuma en vooral bij vochtig weer ..tjonge tjonge ..maar geef niet op hoor ..nee zet door ..
Dus maar kreeg net te horen dat het plan nu is : om zenuw te blokkade uit te voeren en dan kijken of het om de oude zenuw gaat of dat er een nieuwe hernia bezig is qwa pijn ..
En hoop nu dat het een nieuwe hernia is en dat ze mij dan opereren ,dat gaf de dokter zelf ook gelijk aan ...
in mn rechterknie waar de prothese zit is ook al een zenuwblokkade geprobeerd en ook niet gelukt ..moet ook mee leren te leven en in mn buik was het ook geval en is het weggesneden ..
Ja ik heb wat met zenuwen ...maar zijn ergere ziektes ..dus blijf postief staan in het leven :-)
Deze meid inmiddels 5 jaar die maakt mij altijd vrolijk/ blij ..ons cadeautje :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten